Sıfır Atık Belgelerinin Yenilenmesi
Sayın Üyemiz,
12.07.2019 tarihli ve 30829 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Sıfır Atık Yönetmeliği (SAY) gereğince; veri girişlerinin gerçekleştirilmesi ve belgelendirme süreçlerinin yapılmasına ilişkin iş ve işlemler Entegre Çevre Bilgi Sistemi (EÇBS)'nde yer alan Sıfır Atık Bilgi Sistemi (SABS) aracılığıyla gerçekleştirildiği ve SAY Madde-17/(3)'te; "Sıfır atık belgelerinin geçerliliği beş yıldır. Belge alma yükümlülüğü bulunan yerler, belgenin geçerlilik süresi dolmadan üç ay önce belgenin yenilenmesi için başvuruda bulunurlar ve belge süreci yeniden başlar." hükmünün yer aldığı belirtilmiş olup belge yenileme işlemlerine yönelik olarak SABS üzerinde "Belge Yenileme" ekranı geliştirildiği ve hazırlanan kılavuzun yazı ekinde yer aldığı, belge yenilemesi gereken bina/yerleşkeler ile mahalli idarelere gerekli bilgilendirmenin yapılması, belge yenileme iş ve işlemlerinin sağlanması Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü'nden talep edilmektedir.
İl Müdürlüğü teknik personelince SABS üzerinden yapılan incelemede; 2020 yılı içerisinde Temel Seviye Sıfır Atık Belgesi almış olan kurumların bulunduğu tespit edilmiş olup tesis yetkilisi tarafından SAY Madde-17/(3) kapsamında Bakanlık tarafından hazırlanan ve yazının ekinde yer alan Belge Yenileme Kılavuzunda belirtilen adımları takip ederek belge yenileme başvurusunda bulunması gerekmektedir.
Saygılarımızla,
İsmail ÖZTÜRK
Genel Sekreter Yardımcısı